برنامه های استانی نیروی متخصص

براساس تعدادی تفاهم نامه بین دولت فدرال کانادا و دولتهای استانی، اکثر استان های کانادا از قدرت لازم جهت تدوین برنامه های مهاجرتی خود برخوردار می باشند. متقاضیان برنامه های استانی می توانند مستقیما برای مهاجرت به استانی که قصد اقامت دائم در آن را دارند اقدام نمایند. برنامه های مهاجرت استانی معمولا سریعتر بوده و زمان بررسی کوتاه تری نسبت به برنامه های دولت فدرال دارند. تحت این برنامه های مشخص، هر استان تلاش به پاسخگوئی به نیازهای اقتصادی و نیروی کار خود دارد. متقاضیانی که موفق به دریافت مدرک قبولی استانی تحت یکی از برنامه های موجود شوند، باید در مرحله دوم پرونده رسمی خود را جهت بررسی های پزشکی و امنیتی به دولت فدرال تقدیم نمایند.

تا ابتدای سال ۲۰۱۸ اکثر استان های کانادا، مانند استان ساسکاچوان، برنامۀ نیروی متخصص خود را براساس سیستم امتیازبندی مشخص و لیست مشاغل مورد نیاز که به صورت مداوم در حال تغییر بود، ارائه می کردند.

از اواسط سال ۲۰۱۸ ، استان کبک و استان ساسکاچوان و پس از آن استانهای دیگر، سیستم مهاجرت خود را از روش First come, First serve basis به روش Expression of interest تغییر دادند. این به این معنا هست که سازمان مهاجرتی هر استان می تواند متقاضیانی را که دارای امتیاز بیشتری هستند را از بین متقاضیان خود انتخاب نماید. این سیستم در مقایسه با سیستم قبلی که در آن متقاضیان باید در روز و ساعت مشخصی به سرعت پرونده خود را سابمیت می کردند مزایای فوق العاده زیادی دارد. از جمله این مزایا، عادلانه تر بودن سیستم مهاجرت و انتخاب متقاضیانی هست که صلاحیت واقعی تری برای مهاجرت دارند، نه متقاضیانی که پرونده خود را با اینترنت سرعت بالاتری سابمیت می کردند.

به دلیل تغییرات مدام در سیستم امتیازبندی و لیست مشاغل در این صفحه ما تنها اطلاعات کلی را مطرح کرده و در صورتی که تمایل دارید پرونده شما را برای استان خاصی بررسی نمائیم، لطفا فرم امکان سنجی را در سایت ما تکمیل کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه‌های مهاجرتی و بررسی امکان سنجی خود لطفا فرم امکان سنجی رایگان را تکمیل نمایید.