افزایش هزینه‌ی رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی

افزایش هزینه‌ی رسیدگی (Processing Fee) به پرونده‌های مهاجرتی کانادا از 30 آوریل

کانادا هزینه‌های مهاجرتی را برای دو سال آینده تنظیم می‌کند.

اداره‌ی مهاجرت کانادا از پایان ماه آوریل هزینه‌ی رسیدگی به تقاضای اتباع خارجی برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا را افزایش می‌دهد.

مبلغی که اتباع خارجی می‌پردازند شامل هزینه‌های اداری، رسیدگی و خدمات می‌باشد که مربوط به تمام برنامه‌های مهاجرتی جهت دریافت اقامت دائم است.

قوانین جدید از 30 آوریل، ساعت 9 صبح به‌وقت کانادا، اعمال می‌شوند. تقاضاهای تکمیل‌شده‌ای که پیش از این زمان دریافت شده‌اند، مطابق با جدول هزینه‌های قبلی رسیدگی خواهند شد. تقاضاهایی که هزینه‌ی صحیح برای آنها پرداخت نشده است و در این تاریخ یا بعد از آن دریافت می‌شوند، به‌عنوان پرونده‌‌های ناقص به متقاضیان بازگشت داده خواهند شد.

هزینه‌ی رسیدگی به پرونده‌های اقامت دائم برای متقاضیان روش‌های اقتصادی، به ‌طور کلی 50 درصد به‌شرح زیر افزایش می‌یابد:

  • هزینه برای متقاضیان اصلی مهاجرت به روش‌های اقتصادی بیزنس، شامل خوداشتغالی (Self-employed)، ویزای راه‌اندازی کسب‌وکار (Start-up)، سرمایه‌گذاری استان کبک (Quebec investor)، کارآفرینی استان کبک (Quebec entrepreneur)، و خوداشتغالی استان کبک (Quebec self-employed) از 1.050 دلار به 1.575 دلار افزایش می‌یابد؛
  • هزینه برای متقاضیان اصلی مهاجرت به روش‌های اقتصادی غیربیزنس از 550 دلار به 825 دلار افزایش می‌یابد. این افزایش هزینه برای متقاضیان اصلی مهاجرت به روش‌های پرستاری کودک و بزرگسال (Caregivers) و خانواده‌های آنها اعمال نمی‌شو; دو هزینه‌ها برای آنها تغییر نخواهد کرد؛
  • هزینه برای همسران متقاضیان مهاجرت به روش‌های اقتصادی از 550 دلار به 825 دلار افزایش می‌یابد؛
  • هزینه برای فرزندان تحت تکفل متقاضیان مهاجرت به روش‌های اقتصادی از 150 دلار به 225 دلار افزایش می‌یابد؛
  • هزینه حق اقامت دائم کانادا (Right of Permanent Residence Fee یا Landing Fee) با 2 درصد افزایش از 490 دلار به 500 دلار افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود که این هزینه‌ها بعد از دو سال و براساس شاخص قیمت مصرف‌کننده افزایش یابد و به نزدیک‌ترین 5 دلار گرد شود. هزینه‌های جدید در سال 2022 اعلام خواهند شد.

هزینه‌ها برای اخذ کارت‌های اقامت دائم، مدارک مسافرتی (travel documents) برای دارندگان کارت اقامت دائم، و تأیید یا تعویض مدارک مهاجرتی افزایش نخواهند یافت.

به گزارش اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) هزینه‌های تقاضای اقامت دائم از سال 2002 افزایش نیافته بودند. هزینه‌های تقاضای اقامت دائم کانادا دوباره در سال 2022 مطابق با شاخص قیمت مصرف‌کننده تغییر خواهند کرد.