عکس العمل دولت کانادا پس از دستور ترامپ

دولت کانادا پس از دستور  ترامپ رئیس جمهور آمریکا،

قانون جدیدی را جهت سهولت ورود 7 ملیت منع شده برای ورود به کانادا قرار داده است.

سازمان مهاجرپذیری دولت کانادا قوانین جدیدی را جهت رفع نگرانی برای شهروندان ملیت هایی که تحت تاثیر قانون جدید ترامپ در تاریخ 27 ژانویه 2017 قرارگرفته اند وضع کرده است.
بر اساس قانون موقتی که دولت کانادا وضع کرده است، کلیه کسانی که تحت تاثیر قانون منع ورود به آمریکا قرار گرفته اند، می توانند درخواست اقامت موقت داده و یا اگر هم در کانادا حضور دارند می توانند مدت زمان اقامتشان را تمدید کنند.
دفتر مهاجرت، پناهندگی و اقامت کانادا بیان کرد که بر اساس دستور اجرایی آمریکا ، شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالیا، سودان و یمن به مدت 90 روز بر اساس دستور رئیس جمهور آمریکا اجازه ورود به این کشور را ندارند. آمریکا شهروندان سوریه ای را به طور قطع منع نکرده است. این قانون به سرعت پس از گفت و گو رسانه ای با وزیر مهاجرت کانادااعلام شده است . در این گفت گو رسانه ای، وزیر مهاجرت کانادا بیان داشت : "ما از این دستور در مورد منع این 7 کشور که از کانادا ترانزیت می شوند ، کاملا آگاهی داریم. من به مردم ملیت های منع شده که در کانادا هستند این اطمینان را می دهم که از تمام قدرت خودم به عنوان وزیر برای کمک به آنها استفاده خواهم کرد تا بتوانند ویزای خود را برای ورود به کانادا دریافت کنند. درست همان طور که در گذشته کمک کردیم ، امروز هم کمک خواهیم کرد.
قوانین اعلام شده توسط دولت کانادا شرایطی را ایجاد می کند که بر این اساس این اجازه به اشخاص واجد الشرایط با ملیت های مذکور داده میشود که بتوانند ویزا و ویزای موقت کاری خود را حتی در صورتی که هیچ پشتبانی مالی در آنجا ندارند دریافت کنند. از هزینه ها برای این فرم ها نیز چشم پوشی میشود.
برای فرستادن چنین درخواست هایی، شخص متقاضی باید شرایط پذیرش کانادا را دارا باشد ، همچنین باید توضیح چگونگی و چرایی تاثیر این قانون را بر خود ارائه دهد. این قانون این اجازه را به متصدیان می دهد که" بر اساس قانون حفاضت از مهاجرین و پناهندگان" یک سری معافیت ها و سهولت هایی برای افراد از کشورهای سوریه، ایران، عراق، لیبی، سومالیا، سودان و یمن که در تاریخ 27 ژانویه و یا قبل از آن در کانادا بوده اند، قائل شوند. این قانون فقط تا نیمه شب 27 اپریل 2017 (10 اردیبهشت) اعتبار دارد.
مفاد و نکات این قانون توسط وزیر مهاجرت کانادا تائید و امضا شده. او همچنین بیان کرده است که " هدف از این قانون " انسان دوستی و احترام به شخصیت و هویت شخص میباشد."

 

ملیت های تحت تاثیر قرار گرفته:

این قانون سه شرط به همراه معافیت هایی جهت سهولت کار برای ملیت های منع شده قرار داده است:
 

1- ملیت های که قصد مسافرت به آمریکا را دارند:  

اگر شخصی با ملیت های ذکر شده قصد رفتن و سفر به آمریکا را داشته ولی الان دیگر اجاره سفر را ندارد، می تواند برای دریافت ویزای اقامت موقت بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای درخواست دهد. برای اینکه شرایط را برای مشمول این قانون شدن را داشته باشید باید مدارک و ویزایی را که در حالت عادی برای رفتن به آمریکا از آن استفاده می کردید را با خود به همراه داشته باشید. اگر مدارک لازم را برای ورود به کانادا داشته باشید ،درخواست شما رد نخواهد شد.

 

2- ملیت هایی که در کانادا با ویزای اقامت ، زندگی می کنند:

افراد با ملیت کشور های منع شده که دارای یکی ازاقامت های دیداری ، موقت ، کار و یا دانش آموز بین المللی باشند و قصد مسافرت به آمریکا را داشته ولی الان این اجازه را ندارند ، می توانند درخواست تمدید و افزایش اقامت خود را بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای اعلام کنند. درخواست کننده ملزم است که مدارک و ویزایی را که در حالت عادی برای رفتن به آمریکا از آن استفاده می کرده را با خود به همراه داشته باشد.

 

3- افراد با ملیت های منع شده در کانادا می توانند درخواست تجدید ویزای اقامت خود را ارائه دهند:

شخصی که قصد مسافرت به آمریکا را داشته ولی الان این اجازه را ندارد ، می تواند درخواست تجدید اجازه اقامت بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای را به راحتی ارائه دهد. دفتر محاجرت ، پناهندگی و اقامت کانادا به طور شفاف بیان کرد : افرادی که تحت تاثیر این محدودیت ها قرار گرفته اند شرایط و قابلیت استفاده از این قانون را دارا می باشند.

 

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49