قرعه کشی دولت کانادا برای برنامه اسپانسر شیپ والدین

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به صورت راندوم 10 هزار اسپانسر را که خواهان تقدیم تقاضا برای مهاجرت پدر و مادر و یا پدر و مادربزرگ به کانادا به عنوان رزیدنت های دائم هستند از طریق برنامه ی اسپانسرشیپ والدین انتخاب کرده است.

این 10 هزار اسپانسر تنها 90 روز فرصت دارند که تقاضای تکمیل شده خود را همراه با مدارک و اسناد لازم تقدیم نمایند. طبق نظر IRCC، این 10 هزار اسپانسر حدود 17 هزار شخص تحت کفالت را شامل می شوند زیرا یک تقاضا می تواند بیش از یک فرد تحت پوشش را در بر گیرد.این 10 هزار اسپانسر از مجموعه ای حدودا 95 هزار نفری از اسپانسرهایی انتخاب شده اند که تقاضای خود را اخیرا در این سال تحت فرم "Interest to Sponsor" تقدیم کرده اند.

مهلت پر کردن این فرم تا 2 فوریه بود، اما تا 25 آوریل طول کشید تا IRCC اعلام دارد که انتخاب راندوم خود را از بین اسپانسرهای بالقوه انجام داده است.  در این حین دپارتمان مشغول حذف پروفایل های تکراری از بانک اسپانسرهای بالقوه بود.

این نخستین بار است که IRCC اقدام به ارائه ی برنامه اسپانسرشیپ والدین تحت این روش کرده است. پیشتر، برنامه اسپانسرشیپ والدین بر مبنای اولین ورود و زمان دریافت پرونده اجرا می شد. با این حال، این روش مشکلاتی را برای متقاضیان و نیز کارکنان IRCC  به همراه داشت. 

در حالی که روند تقدیم تقاضا و مدارک مورد نیاز برای سال 2017 تغییر کرده است، اما باید توجه داشت که شرایط شایستگی ( که در زیر مشخص شده است) تغییر نکرده است.

امسال، IRCC، علاوه بر تغییر سیستم، گام دیگری برای کاهش مسائل عرضه و تقاضا که در گذشته ایجاد شده بود برداشته است که این گام با دوبرابر کردن تقاضاهای جدید سالانه از 5000 به 10000 برداشته شد. در واقع، برنامه ی مهاجرتی  2017 دولت کانادا هدفی را برای استقبال از 20000 والدین و پدر و مادربزرگ جدید به عنوان رزیدنت های دائمی در سال 2017 تنظیم کرده است.

 

تنها 90 روز زمان برای ثبت تقاضا وجود دارد

اسپانسرهایی که طی این هفته دعتونامه برای ثبت تقاضا دریافت کرده اند فقط یک دوره ی 90 روزه فرصت دارند و در طول این دوره می توانند تقاضای خود را همراه با مدارک و اسناد لازم تقدیم کنند. یعنی مهلت آن تا 24 جولای 2017 (5 مرداد 1396)  است. علاوه بر موارد دیگر، اسپانسرها باید سابقه مالیاتی درآمد و اسناد مربوط به وضعیت مدنی خود را نیز تقدیم کنند.

اسپانسرها همچنین باید تعهدی را امضا کنند که به موجب آن ملزم به بازپرداخت هرگونه کمک های اجتماعی هستند که به خویشاوندان تحت حمایت در طول بیست سال پرداخت شده است. این دوره برای اسپانسرهایی که ساکن استان ها یی غیر از کبک هستند 20 ساله است و برای افرادی که ساکن کبک هستند این مدت 10 ساله است.

 

الزامات واجد شرایط بودن

اسپانسرهای  برنامه اسپانسرشیپ والدین باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • سیتی زن و یا رزیدنت دائم کانادا باشند ؛
  •  سال یا بیشتر داشته باشند.
  • داشتن حداقل سطح درآمد و تقدیم برگه های ارزیابی صادر شده توسط اداره مالیات کانادا (CRA) در حمایت از اسپانسرشیپ. اسپانسرها همچنین باید نشان دهند که آنها حداقل سطح درآمد لازم برای سه سال متوالی را دارند. اگر فرد ازدواج کرده و یا در یک رابطه مشترک قانونی به سر می برند، درآمد هر دو نفر می تواند شامل شود؛
  • واسپانسر باید توافق اسپانسرشیپ را امضا کند که این توافق او را متعهد می سازد که برای افراد تحت حمایت (که جزئیات آن در بالا ارئه شد) حمایت مالی فراهم می آورد.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49