مدارک مهم و مورد نیاز در کشور کانادا

در زمان ورود شما به کانادا به عنوان مقیم دائم باید جهت اخذ مدارک زیر هر چه زودتر اقدام نمائید:

 

۱- کارت اقامت دائم:

کارت اقامت دائم کانادا که یک کارت پلاستیکی به سایز کارت های بانکی می باشد به عنوان اصلی ترین مدرک شناسائی شما تا زمان اخذ شهروندی و پاسپورت محسوب می شود. تمام مقیمان دائم کانادا در هنگام ورود به کشور از مرزهای هوایی یا زمینی یا دریایی باید این کارت را همراه خود داشته باشند. همچنن از این کارت باید برای افتتاح حساب، اخذ کارت بیمه و ثبت نام برای سایر خدمات دولت کانادا استفاده کرد.

برای کسانی که به تازگی اقامت دائم کانادا را کسب کرده اند این کارت به آدرس آنها پست می شود. متقاضیانی که برای اولین بار به عنوان مقیم دائم کانادا وارد کشور می شوند باید یک آدرس در کشور کانادا را به افسر مرزبان بدهند که این کارت برای آنها ارسال شود. در صورتی که متقاضی در زمان ورود آدرسی نداشته باشد باید هر چه زودتر پس از اسکان در کانادا و اخذ آدرس معتبر آن را به اداره مهاجرت ارسال نماید.

 

۲- کارت شماره خدمات اجتماعی (Social Insurance Number):

مهاجران کانادا باید هر چه زودتر پس از ورود به کشور جهت اخذ این شماره اقدام نمایند. این شماره ۹ رقمی به عنوان یک شماره منحصر به فرد جهت ثبت اطلاعات شخصی، کاری، بانکی و مالیاتی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

ارائه این شماره در هنگام ثبت نام برای استفاده از خدمات دولتی و گرفتن کار الزامی می باشد. جهت اقدام برای اخذ این شماره، متقاضیان باید به یکی از دفاتر سرویس کانادا مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند.

 

۳- کارت بیمه پزشکی:

در کشور کانادا، استفاده از اکثر سرویس های بهداشتی و درمانی که بودجه آن از مالیات تأمین می شود، رایگان می باشد. جهت استفاده از این گونه سرویس های پزشکی رایگان، متقاضیان باید به یکی از دفاتر ثبت نام در استان یا سایت مربوطه مراجعه نمایند.

نکته بسیار مهم در استفاده از این سرویس این می باشد که متقاضیانی که به استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک مهاجرت می کنند در ۳ ماه اول حق استفاده از این سویس را ندارند. به همین دلیل توصیه ما به متقاضیانی که ویزای خود را دریافت کرده و در حال آماده شدن برای سفر می باشند این است که جهت خرید بیمه سلامت خصوصی برای ۳ ماه اول اقدام کرده که در صورت بروز هرگونه مشکل پزشکی یا بیماری مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نگردند.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49