معرفی وزیر جدید مهاجرت کانادا

نخست وزیرکانادا، جاستین ترودو ، امروز از ایجاد تغییراتی درکابینه خود خبر داد و آقای احمد حسین را به عنوان وزیر جدید سازمان مهاجر پذیری کانادا انتخاب کرد. آقای احمد حسین ، عضو پارلمان کانادا ، و همچنین یکی از اعضاء کمیته دائمی عدالت و حقوق بشر می باشد.

این فرد متولد و بزرگ شده سومالیا می باشد. او که در سال ۱۹۹۳ به کانادا مهاجرت کرد، در منطقه ریجنت پارک اقامت گزید و سریعأ به استخدام دولت در آمد. در سال ۲۰۰۲ او با همکاری عده ای، شورای انجمنی  ریجنت پارک را بنیان نهاد و توانست ۵۰۰ میلیون دلار درنظر گرفته شده برای پروژه احیاء مجدد  ریجنت پارک ، با تضمین منافع ناحیه که دارای ۱۵۰۰۰ پناهنده ساکن بود را محفوظ نگه دارد.

احمد حسین هم اکنون به عنوان رئیس ملی کنگره سومالی کانادایی انجام وظیفه میکند – این کنگره، یک سازمان سومالیایی است که با متصدیان ملی و منطقه ای همکاری داشته تا از منافع شهروندان کانادا با اصلیت سومالیایی دفاع کرده  و اشتغال زایی مدنی وجذب شدن درجامعه را تقویت کند.

آقای احمد حسین به زبان های انگلیسی، سومالی، و  سواحلی صحبت میکند و لیسانس خود در رشته تاریخ را از دانشگاه York و مدرک وکالت خورد را از دانشگاه اتاوا دریافت کرد. در سال ۲۰۰۴ ،Toronto Star او را به عنوان یکی از ۱۰ فرد در تورنتو، که همکاری های گسترده ای را با جامعه کانادایی انجام داده است، شناسایی کرد.