نکاتی برای داشتن سفری کم خرج در کانادا

از سواحل ماسه‌ای جزیره پرنس ادوارد گرفته تا خیابان‌های رویایی ونکوور، همه‌جای کانادا ارزش گشتن و دیدن را دارد. مسافرت از این سر کانادا به آن سر، رویای همیشگی خیلی از گردشگران است. این سفر فرصتی است برای لذت بردن از جذابیت اروپایی کبک، شکوه رشته کوه‌های راکی کانادا و همه چیزهایی که بین این دو قرار گرفته است. شاید تنها مانع بر سر راه آن است که مخارج چنین سفری در پهنای کانادا چندان پایین نیست. با توجه به گرانی بلیت هواپیما، سوخت و مخارج دیگر، سفر کردن این روزها در همه جا پرخرج است و کانادا هم از این مسأله مستثنی نیست.

با وجود این، هنوز هم با مقداری برنامه‌ریزی و گرفتن چند تصمیم کلیدی می‌توانید سفری کم‌خرج به اطراف و اکناف کانادا داشته باشید و هر آنچه می‌خواهید ببینید. در این مطلب می‌بینیم که چطور می‌توان هزینه‌های کاناداگردی را به حداقل رساند.

 

تورهای مسافرتی را فراموش نکنید

بسیاری از شرکت‌های مسافربری تورهایی ارائه می‌دهند که شامل حرکت در بین شهرهای مهم در چند استان و سفرهای برنامه‌ریزی‌شده در طول روز و گشت‌و‌گذار در شهرهای بین مسیر است.

این نوع مسافرت‌ها تقریباً شامل همه چیز می‌شود و لازم نیست هزینه دیگری بپردازید و از این نظر احتمالا نمونه بهتری در کانادا پیدا نخواهید کرد. اما توجه کنید این تورها قیمت بالایی هم دارند؛ کرایه سفری یک‌هفته‌ای ممکن است چندین هزار دلار باشد.

 

سفر با قطار به اقصی‌نقاط کانادا

البته اگر قلب‌تان برای مسافرت با قطار می‌تپد، توصیه می‌کنیم بخشی از مسیر را (مثلاً هنگام عبور از کوهستان) با قطار بروید و بعد برای ادامه سفرتان وسیله حمل و نقل دیگری را انتخاب کنید. به این ترتیب لذت مضاعفی را تجربه خواهید کرد.

شرکت ViaRail Canada شهرهایی را در سراسر کانادا به هم متصل کرده است و اغلب طرح‌هایی تبلیغاتی دارد که می‌توانید با استفاده از آنها مقداری از هزینه‌هایتان کم کنید. امکانات راحتی آن ممکن است مثل قطارهای گردشگری نباشد، اما در هنگام عبور از پهنای کانادا همان منظره‌ها را خواهید دید.

 

پرواز هوایی بین شهرهای کانادا ارزان است

یک راه دیگری برای سفر به سرتاسر کانادا از طریق خطوط هوایی است.

پروازهای داخلی بین شهرهای کانادا اغلب قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. اگر مقصد شما نزدیک مرز ایالات متحده واقع است می‌توانید با هواپیما به نزدیکترین شهر بزرگ آمریکا پرواز کنید. در برخی موارد پرواز به شهرهایی مانند دیترویت یا سیاتل بسیار ارزان‌تر از بعضی شهرهای کانادا تمام می‌شود. بعد از آن باید یک خودرو کرایه کنید یا وسیله دیگری پیدا کنید و با عبور از مرز دوباره وارد خاک کانادا شوید، اما صرفه‌جویی این کار به زحمتش می‌ارزد.

 

کمپ‌های مسافرتی کانادا؛ یک سفر اقتصادی

این یکی از حقایق مسافرت در کاناداست: هتل‌های ارزان اغلب در مرکز یا حتی محدوده‌ی شهرهای بزرگ واقع نشده‌اند. اما اگر سعی دارید در سفر کاناداگردی خود هزینه‌هایتان را کم کنید، یکی از بهترین کارها آن است که خارج از شهرها اقامت کنید و در طول روز برای بازدید و گردش به شهر برگردید.

هتل‌هایی که در حومه‌ی شهرها یا حتی شهرک‌های اطراف قرار دارند غالباً بسیار ارزان‌تر از هتل‌های داخل شهرند. دنبال هتل‌هایی بگردید که مزایای جانبی مانند صبحانه رایگان داشته باشند یا در اتاق‌هایشان یخچال یا آشپزخانه باشد. اگر غذایتان را خودتان بخرید و درست کنید صرفه‌جویی خوبی کرده‌اید. از شیرینی تست شده و غلات سرد در اتاق‌تان لذت ببرید و آنگاه پول کافی برای یک شام خوب در بیرون، یا برای سفر به شهر بعدی، خواهید داشت.

اگر گردش در دامن طبیعت را دوست دارید کانادا هزاران کمپ مسافرتی دارد که در ۱۰ استان و نواحی این کشور پراکنده‌اند و همگی طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند.

پارک‌های ملی در سراسر کانادا نمایان‌گر مناطق متفاوتی هستند؛ از چمن‌زارهای بلند گرفته تا کوهستان‌ها و اقیانوس‌ها.

هزینه اقامت در کمپ‌ها بسیار پایین‌تر از اقامتگاه‌های دیگر است. به اضافه آنکه شب‌ها می‌توانید آسمان پرستاره را نیز تماشا کنید.

 

دنبال سرگرمی‌های ارزان و رایگان باشید

یکی از بهترین بخش‌های مسافرت تجربه جاذبه‌ها و سرگرمی‌های شهرهایی است که بازدید می‌کنید. اما هزینه استفاده از این تفریحات سر جمع زیاد می‌شود. اگر سفرتان طولانی باشد بلیت این دیدنی‌ها ممکن است بخش مهمی از بودجه شما را هدر بدهد.

مثلا می‌توانید به دیدن ۱۲۰ هزار غاز سفید شمالی در جزیره  Bonaventure و یا به پارک ملی Percé Rock در استان کبک بروید.

پیش از آغاز سفر فهرستی از اماکن مورد علاقه‌تان را بنویسید و آنها را بر حسب اولویت مرتب کنید. اگر می‌خواهید از تورهای ارائه شده توسط شرکت‌ها استفاده کنید آنها را هم مد نظر داشته باشید. این سرگرمی‌های خارج از شهر کاملاً رایگانند و می‌توانید با آنها طعم واقعی طبیعت کانادا بچشید:

  • مشاهده پرندگان
  • پیاده‌گردی (شما از طریق Trans Canada Trail می‌توانید از این سر کانادا به آن سر بروید)
  • سواحل

برای مثال اگر قصد دارید از پارک‌های ملی متعددی بازدید کنید، مجوز یکساله ورود به پارک‌های ملی کانادا را خریداری کنید تا با یکبار هزینه دسترسی نامحدود به همه پارک‌های ملی را داشته باشید.

بلیت‌های ترکیبی: بیشتر شهرهای بزرگ بلیت‌ها یا مجوزهای ترکیبی نیز ارائه می‌کنند؛ اگر می‌خواهید از جاذبه‌های متعددی دیدن کنید خرید یک بلیت تخفیف‌دار می‌تواند کمک مالی خوبی باشد.

رویدادهای محلی: فهرست مراسم و رویدادها را در روزنامه‌های محلی نگاه کنید و در فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگر شرکت کنید. یک نمایشگاه خیابانی محلی ممکن است در پایان کار تبدیل به بهترین خاطره شما از سفر شود. در کانادا معمولاً ورود به فستیوا‌ل‌ها رایگان یا بسیار ارزان است.

سفر در پهنای کانادا می‌تواند هیجان‌انگیز و بسیار جالب باشد و در عین حال هزینه‌بردار. با برنامه‌ریزی مؤثر در مورد نحوه جابجایی و مکان‌های اقامت، هزینه‌های خود را کاهش دهید و بدون ورشکست کردن خودتان به سفری بروید که همیشه آرزویش را داشتید.