وزیر مهاجرت کانادا از تغییراتی جهت تسهیل آموزش مجازی خبر داد

وزیر مهاجرت کانادا از تغییراتی جهت تسهیل آموزش مجازی برای دانشجویان خارجی خبر داد

دانشجویان خارجی سهم بزرگی در ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی کانادا دارند و بیش از 21 میلیارد دلار فعالیت اقتصادی در این کشور ایجاد می‌کنند. از آغاز پاندمیک کرونا، وزیر مهاجرت کانادا، برای حمایت از دانشجویان خارجی و مؤسسات آموزشی، تغییراتی موقت در سیاست‌ها ایجاد کرده است.

در حالی که فصل پاییز به‌ سرعت نزدیک می‌شود، وزیر مهاجرت از اقدامات بیشتر برای حمایت از دانشجویان خارجی خبر داد. در نتیجه، این اقدامات، در صورتی که مؤسسات آموزشی کانادا دوره‌های تحصیل مجازی ارائه کنند، دانشجویان خارجی می‌توانند پاییز امسال دوره تحصیل خود را به‌صورت مجازی در یکی از این مؤسسات آموزشی شروع کنند تا ضمن حفظ سلامت و امنیت عمومی، به تحصیلات خود بپردازند.

این تغییرات به دانشجویان خارجی اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد که بتوانند پس از کاهش محدودیت‌های سفر و برقراری سلامت در کانادا و کشور خود،  وارد خاک کانادا شوند. این امر به این معنی است که دانشجویان حتی اگر مجبور باشند پاییز امسال تحصیلات خود را به‌ صورت مجازی خارج از خاک کانادا آغاز کنند، بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا اجازه کار داشته باشند.

ضمن این که این تغییرات اهمیت برنامه مهاجرتی دانشجویان خارجی و تأثیر مثبت این دانشجویان در کانادا را نشان می‌دهد، شهرت و اعتبار کانادا را به‌ عنوان مقصد برتر برای دانشجویان خارجی حفظ خواهد کرد.

اقدامات جدید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بررسی درخواست مجوز تحصیل برای دانشجویانی که درخواست خود را به‌صورت کامل و آنلاین ثبت کرده‌اند در اولویت قرار می‌گیرد.
  • اگر دانشجویان درخواست مجوز تحصیل خود را به وزارت مهاجرت ارسال کرده باشند و حداقل 50% از دوره تحصیل خود را در خاک کانادا بگذرانند، مدتی که خارج از خاک کانادا به ‌صورت مجازی تحصیل کرده‌اند در محاسبه اعتبار صدور مجوز کار پس از تحصیل آنها، لحاظ می‌شود.
  • پرونده آن گروه از دانشجویان خارجی که در حال حاضر نمی‌توانند تمام مدارک لازم را جهت تکمیل روند بررسی پرونده خود ارائه کنند، ولی می‌خواهند دوره تحصیل خود را به‌صورت مجازی شروع کنند، به‌طور موقت در دو مرحله بررسی می‌شود.

در این بررسی موقت، دانشجویان یک تأیید اولیه (approval-in-principle) دریافت می‌کنند تا تحصیلات خود را به‌صورت مجازی خارج از خاک کانادا شروع کنند. مدت زمانی که آنها به صورت مجازی مشغول تحصیل هستند، این مدت در صورتی در محاسبه اعتبار مجوز کار پس از تحصیل آنها لحاظ می‌شود، که بتوانند بعداً با تامین تمام الزامات مربوط، تأیید نهایی مجوز تحصیل خود را دریافت نمایند.

این روند بررسی برای داشجویانی اعمال می‌شود که تحصیلات آنها در ترم پاییز شروع می‌شود و درخواست مجوز تحصیل خود را قبل از 15 سپتامبر 2020 ارسال می‌کنند. این اقدام به دانشجویان اطمینان خاطر می‌دهد که حتی اگر به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از پاندمی نتوانند تمام مدارک لازم را ارائه کنند، می‌توانند پاییز امسال تحصیلات خود را آغاز کنند.

در حالی که پاندمیک کووید-19 جهان را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است، هدف رویکرد کلی دولت کانادا حفظ سلامت کانادایی‌ها و در عین حال به‌حداقل‌رساندن آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از محدودیت‌ها است. با این تغییرات، انتظار می‌رود که دانشجویان خارجی همچنان به سلامت و سرزندگی کانادا و کامیونیتی های محلی تحصیل خود کمک کنند.

نکته حائز اهمیت برای دانشجویان این است که دریافت تأیید اولیه روی درخواست مجوز تحصیل و شروع به تحصیل مجازی، به معنای تضمین دریافت تأیید نهایی مجوز تحصیل یا اجازه ادامه تحصیل در کانادا نیست. ممکن است تصمیم نهایی در خصوص پرونده متقاضیان به دلایل مختلف از جمله سوابق کیفری یا دلایل امنیتی و عدم پیش‌بینی تغییر شرایط ناشی از کووید-19 و محدودیت‌های سفر، منفی باشد.

وزیر اداره مهاجرت کانادا اظهارکرده است:

«این پاندمیک تأثیرات قابل‌ملاحظه‌ای بر دانشجویان خارجی و مؤسسات و کامیونیتی های کانادایی‌ گذاشته است. به همین دلیل، ما یک سری اقدامات برای حمایت از آنها اعمال کرده‌ایم. تأثیر مثبت جوانانی که به دنبال آموزش کیفیت بالا در کانادا هستند برای ما ارزشمند است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا تأثیر چالش‌های فعلی را بر برنامه‌ها و رویاهای آنها برای آینده به حداقل برسانیم.»

خوب است بدانید

  • در سال 2019، کانادا میزبان بیش از 650000 دانشجوی خارجی در مقاطع دانشگاهی بود.
  • بیش از 58000 نفر از دانشجویان خارجی سابق، اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند.
  • مراحل موقت تأیید شامل تأیید اولیه (approval-in-principle) و صلاحیت نهایی و پذیرش می‌شود.
    • متقاضیانی که مرحله تأیید اولیه را پشت سر می‌گذارند و از تأیید مرحله اول مطلع می‌شوند: برای قبولی در این مرحله باید مشخص شود که متقاضی از یکی از مؤسسات آموزشی کانادا پذیرش گرفته است، تمکن مالی کافی دارد و از سایر شرایط دریافت مجوز تحصیل برخورداراست.
    • وقتی تأیید اولیه صادر شود، متقاضیان می‌توانند به صورت مجازی شروع به تحصیل کنند: این زمان به شرطی در محاسبه اعتبار مجوز کار پس از تحصیل آنها لحاظ می‌شود، که سایر شرایط را داشته باشند و در نهایت تأیید نهایی مجوز تحصیل خود را دریافت کنند.
    • متقاضیان تأیید نهایی را زمانی دریافت می‌کنند که تمام الزامات صلاحیت و پذیرش از جمله انگشت‌نگاری و ارائه مدارک لازم مثل معاینه پزشکی برای مهاجرت و گواهی عدم سوء پیشینه، توسط آنها تامین شده باشند. تنها زمانی که تأیید نهایی دریافت شود، متقاضیان می‌توانند به کانادا سفر کنند.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49