برنامه اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک پر طرفدارترین برنامه مهاجرتی در سرتاسر دنیا برای سرمایه گذاران می باشد.
این برنامه مهاجرتی در سال ۱۹۸۶ شروع شد که در ازای پرداخت مبلغ مشخص جهت سرمایه گذاری، متقاضیان موفق به اخذ اقامت دائم کانادا و سکونت در استان کبک همراه با خانواده می شدند.

جهت اقدام برای مهاجرت تحت این برنامه، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

– اثبات حداقل دارائی به میزان 2 میلیون دلار کانادا. این دارایی شامل دارائی همسر متقاضی نیز باشد؛

– اثبات حداقل ۲ سال سابقه مدیریت یک کسب و کار در ۵ سال اخیر. جهت اقدام تحت این برنامه مهاجرتی سابقه مدیریت دولتی و ارگانی نیز قابل قبول می باشد. لذا متقاضی نیازی به مالکیت در کسب و کار یا سازمانی که نقش مدیریتی در آن دارد نمی باشد؛

– قصد اقامت دائم و زندگی در استان کبک به همراه خانواده؛

– قصد سرمایه گذاری به مبلغ 1.2 میلیون دلار کانادا. متقاضیان نیز می توانند به جای سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلار کانادا، این مبلغ را به صورت وام از یکی از موسسات مالی مشخص شده توسط وزارت مهاجرت کبک تهیه فرمایند.

دفتر کاریابی بین المللی و مهاجرت جواد اکبری مفتخر است که این خدمات را از طریق معتبرترین موسسات مالی مورد تائید وزارت مهاجرت کبک ارائه نماید. در حال حاضر متقاضیان می توانند با پرداخت 320،000 دلار کانادا، وام مورد نیاز را تهیه کرده و جهت تشکیل پرونده مهاجرتی اقدام نمایند.

طبق اخبار اعلام شده توسط وزارت مهاجرت استان کبک، برنامهٔ جذب مهاجر از طریق سرمایه گذاری کبک، در تاریخ 10 سپتامبر 2018 (19 شهریور 1397) بازگشایی می شود. این برنامه تا روز 15 مارس 2019 (24 اسفند 1397) ادامه خواهد داشت.

در طول این دوره، تعداد ۱۹۰۰ پرونده پذیرش خواهد شد، که 1235 پرونده مختص به متقاضیان کشورهای چین، هنگ کنگ، و ماکائو خواهد بود. بر این اساس تنها 665 پرونده به متقاضیان سایر کشورها اختصاص خواهد داشت که نشانگر ظرفیت بسیار محدود و رقابت بالا می باشد. آن چه مسلم است، به دلیل تقاضای بالا و ظرفیت محدود این برنامه خیلی زودتر از روز 24 اسفند 1397، تکمیل ظرفیت خواهد شد.