لزوم قرنطینه مسافران کانادا در هتل از 22 فوریه

جاستین ترودو جزئیات نهایی برنامه جدید کانادا برای مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

مسافران ورودی به کانادا باید از 22 فوریه با هزینه شخصی خود و به مدت سه روز در هتل قرنطینه شوند.

حدود دو هفته پس از معرفی اقدامات مراقبتی جدید برای مقابله با ویروس کرونا، یعنی در 12 فوریه، نخست وزیر جاستین ترودو تاریخ رسمی اجرای این قانون را در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.

همچنین، مسافران باید به محض ورود به فرودگاه تست کرونا بدهند. نخست وزیر بیان کرد که هدف از این قرنطینه سه‌روزه در یک مکان دولتی فراهم‌شدن زمان کافی برای آماده‌شدن نتیجه تست PCR است. وی همچین گفت که این نوع تست کرونا دقیق‌تر از تست سریع (رپید تست) است.

نخست وزیر به زبان فرانسه اظهار داشت: «تصمیم ما برای قرنطینه مسافران در هتل یک مجازات نیست، بلکه به‌منظور فراهم‌کردن زمان کافی برای بررسی تست PCR اجرایی می‌شود. به محض این‌که تست مسافران منفی شود، حتی پس از یک روز، می‌توانند درصورت داشتن برنامه قرنطینه مشخص ادامه قرنطینه را در خانه خود بگذرانند.»

هزینه تخمینی برای مسافرانی که باید در هتل قرنطینه شوند 2 هزار دلار است. کارمندان هتل موظفند مسافران را از فرودگاه به مقصد منتقل کنند، برای آنها مواد غذایی تهیه کنند و دسترسی به اینترنت، تلویزیون و رادیو را برای آنها فراهم کنند.

پروازهای خارجی به کانادا فقط می‌توانند در ونکوور، کلگری، منترال و تورنتو بنشینند. مسافران علاوه بر تست PCRی که در فرودگاه کانادا می‌دهند، باید پیش از ترک فرودگاه مبدأ نتیجه تست منفی خود را به کانادا ارائه دهند.

از 15 فوریه، مسافرانی که از مرز زمینی عبور می‌کنند نیز باید تست منفی کرونا ارائه دهند. مسافرانی که طی 72 ساعت پس از عبور از مرز نتیجه تست منفی خود را ارائه ندهند، ممکن است تا 3 هزار دلار جریمه شوند.

مسافرت‌های ضروری مانند تردد رانندگان کامیون مشمول این قوانین نمی‌شوند.

مسافران کانادا باید نرم‌افزار ArriveCAN را دانلود کنند. این نرم‌افزار دولتی به‌منظور کمک به مسافران برای رعایت اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا در مرز طراحی شده‌است.

محدودیت‌های سفر از مارچ 2020 در کانادا اجرا شده‌اند. شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم دارند می‌توانند به خانه خود بازگردند، اما اتباع خارجی باید در کانادا خانواده داشته باشند یا برای دلیلی ضروری وارد کشور شوند. محدودیت‌های فعلی تا 21 فوریه برقرار خواهند بود.