دعوت از 27,332 متقاضی مهاجرت در پذیرش تاریخی اکسپرس انتری

کانادا طی پذیرشی بی‌سابقه از ده‌ها هزار متقاضی اکسپرس انتری (برنامه نیروهای متخصص) برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد. در پذیرش اکسپرس انتری اخیر 27,332 متقاضی دعوت به درخواست اقامت دائم شدند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در 13 فوریه متقاضیان را از بین کسانی که سابقه کار کانادایی دارند (Canadian Experience Class یا CEC) دعوت کرد. در این پذیرش بی‌سابقه اکسپرس انتری متقاضیان تنها با داشتن حداقل 75 امتیاز در سیستم جامع امتیازبندی (CRS) دعوتنامه دریافت کردند؛ این کمترین امتیاز CRS تاریخ بوده‌است.

چهارشنبه نیز کانادا با برگزاری پذیرش اکسپرس انتری از 654 متقاضی برنامه پذیرش استانی (Provincial Nominee Program یا PNP) برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد. بنابرین مجموع کل دعوتنامه‌های (ITA) صادرشده در هفته گذشته به 27,986 رسید.

اداره IRCC قاعده tie-break (تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی) را اجرا کرد؛ یعنی متقاضیانی که حداقل امتیاز 75 را داشتند تنها درصورتی دعوتنامه دریافت کردند که پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از 12 سپتامبر 2020 در ساعت 15:31 به‌وقت استاندارد شرقی ارسال کرده بودند.

پذیرش امروز تعهد اداره IRCC را برای دستیابی به هدف خود و جذب 401 هزار مهاجر جدید در سال 2021 نشان می‌دهد. از این تعداد، اداره IRCC قصد دارد که مطابق برنامه سطح جذب مهاجر در سال 2021-2023، از 108,500 تازه‌وارد از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری استقبال کند. سال آینده این هدف به 110,500 و سپس به 113,750 در سال 2023 افزایش خواهد یافت. کانادا بیشترین سهم مهاجران جدید را تا سه سال آینده به برنامه نیروهای کار ماهر فدرال (Federal High Skilled یا FHSP) اختصاص داده‌است که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود. این به این معناست که سیستم اکسپرس انتری منبع اصلی کانادا برای جذب مهاجران جدید در آینده نه‌چندان‌دور خواهد بود.

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیسینو، اخیراً گفته‌است که اداره IRCC با تبدیل هر چه بیشتر اقامت موقت به اقامت دائم در طی همه‌گیری، تلاش خواهد کرد تا اهداف بلندپروازانه مهاجرتی خود را محقق کند.