امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی

امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی حتی با گذراندن کل دوره تحصیلی به‌صورت مجازی

کانادا با تسهیل هرچه بیشتر شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل (Post-Graduate Work Permit یا PGWP) بار دیگر تعهد خود را نسبت به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خارجی اثبات کرد.

از این پس دانشجویان خارجی‌ای که کل تحصیلات دانشگاهی خود را به‌صورت مجازی می‌گذرانند، پس از فارغ‌التحصیلی واجد شرایط دریافت ویزای کار سه‌ساله خواهند بود.

کانادا شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) را در طول همه‌گیری ویروس کرونا برای فارغ‌التحصیلان خارجی آسان‌تر می‌کند. پیش از این، تحصیلات آنلاین در پرونده ویزای کار فارغ‌التحصیلان لحاظ نمی‌شد، اما حالا همه چیز تغییر کرده‌است.

وزیر مهاجرت، مارکو مندیسینو، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «این سیاست جدید به این معناست که دانشجویانی که می‌خواهند پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا مشغول به کار شوند فرصتی را از دست نخواهند داد و در عین حال اقتصاد و جامعه ما همچنان از تمام مزایایی که دانشجویان خارجی به ارمغان می‌آورند بهره‌مند خواهد شد. پیام ما به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خارجی ساده است: ما نمی‌خواهیم که این‌جا فقط تحصیل کنید، بلکه می‌خواهیم این‌جا بمانید.»

این اقدام جدید برای حمایت از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خارجی تنها چند هفته بعد از اعلان کانادا مبنی بر تمدید مجوز کار فارغ‌التحصیلان (PGWP) تا 18 ماه معرفی شد. به‌طول معمول، ویزای کار فارغ‌التحصیلان اعتباری مشخص دارد و قابل‌تمدید نیست.

اقدامات جدید شامل حال دانشجویان خارجی‌ای می‌شود که در یک دوره واجد شرایط PGWP ثبت‌نام کرده‌اند و ترم تحصیلی آنها بین بهار 2020 و پاییز 2021 شروع می‌شود. همچنین شامل حال کسانی می‌شود که دوره تحصیلی آنها در مارچ 2020، زمانی که کانادا اولین بار وارد قرنطینه شد، در جریان بود.

دانشجویان خارجی باید سایر شرایط لازم برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل، از جمله مجوز تحصیل (Study Permit) را نیز داشته باشند.

در سال 2019، بیش از 572 هزار دانشجوی خارجی 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کردند و از طریق شهریه و مخارج خود از 170 هزار شغل حمایت کردند. همچنین در همان سال، بیش از 58 هزار فارغ‌التحصیل اقامت دائم کانادا را دریافت کردند.

سیستم مهاجرت کانادا به دلیل همه‌گیری ضربه سختی خورده‌است. اختلال در ارائه خدمات و محدودیت‌های سفر ورود به کانادا را برای دانشجویان خارجی دشوار کرده‌است. در حال حاضر، دانشجویان خارجی در صورتی می‌توانند به کانادا سفر کنند که مؤسسه آموزشی مورد نظر آنها برنامه‌ای برای مدیریت کووید 19 داشته باشد.

کمک PGWP به اخذ اقامت دائم

ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) به فارغ‌التحصیلان خارجی‌ای که در یکی از مؤسسات آموزشی منتخب (DLI) کانادا تحصیل کرده‌اند اجازه می‌دهد حداکثر سه سال برای هر کارفرمایی در هر نقطه‌ای از کانادا کار کنند.

تجربه کاری‌ای که فارغ‌التحصیلان خارجی از طریق PGWP کسب می‌کنند در آینده می‌تواند به روند اخذ اقامت دائم آنها از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف کمک کند. تجربه کار کانادایی در تمام برنامه‌های مهاجرتی مثل برنامه نیروهای متخصص (Express Entry)، برنامه تجربه کار کبکی (QEP) و برنامه گزینش استانی (Provincial Nominee Program یا PNP) امتیازی ارزشمند محسوب می‌شود و در برخی از برنامه‌ها یک شرط لازم برای ثبت درخواست است.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49